Det Norska företaget Victoria Milan som har sitt huvudkontor i Oslo bedyrar att dom inte vill hylla otrohet, men samtidigt öppnar dom dörren och sin plattform på Internet för alla gifta och sambo att sätta krydda på sitt liv genom vad dom också har som slogan: ”Gör livet levande – Ha en affär”.

Det var några veckor sedan jag hörde talas om via radion på jobbet att det fanns en dejtingsida på nätet där gifta eller andra moraliskt och etiskt bundna till en partner kunde söka rätt på och dejta andra som var i samma sits för att göra livet mera spännande. Jag och några kollegor hörde det och reagerade genom att bortfärda det som ett skämt, eller att vi måste ha hört fel, men det visar sig att det faktiskt är så. Jag såg idag på en kommersiell sida som jag besökte i en google-annons att sidan existerar och att den är just så som radioprogrammet på RixFM presenterat den.

Jag tror att vi behöver mer moral och uppmana folk till att vara trogna istället för att ge människor tillfälle att svika sin partner. Webbsidan har som moralisk grund att: ”Eftersom alla måste uppge sin civila status undviker man risken att bli lurad.” (citat från deras hemsida). Men vad händer egentligen med alla dessa människors respektive? Är det verkligen så att ingen blir lurad genom att folk använder företagets webbtjänster?

Jag tycker att det är fruktansvärt att vi ska behöva se sådana här sidor på Internet.

Länge leve troheten!

Mer läsning

Tidningen Dagen – Otrohetsreklam på Kanal 5 upprör (2011-03-08)

/ Mike